Eerste weekjes in Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu Eerste weekjes in Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes in Granada

Blijf op de hoogte en volg Malou

20 Februari 2014 | Spanje, Granada

Hee allemaal!

Het duurde even maar dan nu een berichtje uit Spanje JEEEEEH.. Zoals de meesten al wisten zijn Kaylee en ik nu lekker gesettled in een appartement in het centrum van Granada. Het was zeker niet het eerste wat we bezocht hadden, maar ach goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen! Het was een lange zoektocht (vonden wij tenminste) en met hier en daar toch wel wat baalmomenten waar de Spaanse cultuur de hoek om komt kijken. Heel vaak kwamen de Spanjaarden met wie we een afspraak hadden te laat of gingen we ineens naar een ander appartement kijken waar we helemaal niet geïnteresseerd in waren.. Na lange dagen zoeken, 2 dagen extra bijgeboekt te hebben in het hostel, was een spontaan telefoontje als reactie op een advertentie blijkbaar genoeg. We konden direct komen kijken en we zagen het eigenlijk meteen zitten. 2 slaapkamers, kleine keuken, ruime woonkamer en een badkamer helemaal goed! En het mooiste, we konden er meteen de volgende dag in! Foto’s zal ik proberen erbij toe te voegen, maar we zijn er in ieder geval erg blij mee. Onze huisbaas is super lief en heeft meerdere inkopen voor ons gedaan om het appartement nog meer compleet te maken. Een nadeel is alleen dat we geen centrale verwarming hebben, dus we hebben meerdere avonden met dekentjes en de 2 kleine radiatoren voor onze beentjes op de bank gezeten haha.. Dit is opgelost door de ‘onesizes’ die ik bij mijn (gelukkig) korte bezoekje aan Nederland heb ingeslagen. En gelukkig wordt het hier steeds warmer waardoor we niet veel te klagen hebben. Verder zijn ze onder ons aan het verbouwen waardoor ik de luxe heb dat ik mijn wekker voortaan niet meer aan hoef te zetten, omdat de bouwvakkers jawel ook op ZONDAG om half 8 beginnen met boren…

Natuurlijk zijn we ook wat cultuur op gaan snuiven voordat we begonnen aan de huiszoeking, ook omdat we toch nog geen colleges hadden. We zijn naar het museum ‘La memoria de Andalusía’ en de kathedraal geweest.

Verder hebben we in de introductieweek ook dingen bezocht, zoals Parque de las Ciencias (een soort NEMO zoals in Nederland) en Albaicín. De wandeling door Albaicín werd georganiseerd door de ESN (Erasmus Student Network). Dat is een organisatie die allerlei feesten en activiteiten organiseert voor internationale studenten. Deze wordt gerund door Spaanse studenten die je ook overal de wegwijs maken. De eerste dag dat we op hun kantoor aankwamen hadden Kaylee en ik meteen bijnamen te pakken. Ofja, bijnamen mij vergeleken ze met Malú, een beroemde Spaanse zangeres en Kaylee kreeg de bijnaam Doni. Haar doopnaam Antonia konden ze blijkbaar beter onthouden en kreeg als afkorting Doni. Maar goed, terug naar de Albaicín tocht, die ik echt heel gaaf vond! Voordat we de tocht gingen lopen naar het Albaicín werd ons verteld dat je goed bij elkaar moest blijven omdat je daar makkelijk kon verdwalen. En wij dachten: wat, je bent met meer dan 100 man van de ESN hoe kun je dan verdwalen? Uiteindelijk was de helft van onze groep dus wel verdwaald en de rest kwijtgeraakt maar wij gelukkig niet! Het was een mooie tocht en echt de moeite waard. Albaicín is min of meer het oudste gedeelte van Granada dat op een heuvel ligt en waar bijna alle huizen wit geschilderd zijn. Het bult oplopen door de smalle straatjes loont uiteindelijk met een prachtig uitzicht over de gehele stad (zie foto’s). Aan de ene kant de Sierra Nevada, het Alhambra en aan de andere kant de stad waar de zon over schijnt. Naast excursies hebben we natuurlijk ook al wat van het nachtleven in Granada mogen genieten. We zijn naar verschillende feestjes in verschillende clubs geweest in Granada10, club Aphrodite en el Camporio. Met de ESN kaart die we hebben gekocht kunnen we vaak voor niets naar binnen en krijgen we vaak korting op dingen. Ook kun je met de ESN korting krijgen op vele reizen en daar gaan wij zeker gebruik van maken. We willen graag naar Cádiz om een dagje carnaval te vieren in maart (omdat ik het toch niet zo goed kan missen!) en staan tripjes naar Valencia en Ibiza nog op het programma die ons wel heel leuk lijken!

Ook konden de tapas natuurlijk niet ontbreken. Zoals de Spanjaarden hier zeggen: “se come y se bebe”, “men eet en men drinkt” en dat is ook zeker waar. Elk café of restaurant waar Kaylee en ik hebben gezeten, biedt je tapas aan na het bestellen van een drankje. Snel maar naar salsales of de insanity workouts gaan doen, zullen we maar zeggen!

Ohja en waar ik voor kwam, studeren!! We zijn deze week al naar verschillende colleges geweest, vooral om te kijken of het wat is. Volgende week begint het echte werk, deze week zijn vooral introductielessen. De vakken lijken ons tot nu toe heel interessant, het Spaans is tot nu toe goed te volgen en we hopen dat we gewoon de vakken kunnen volgen die we willen. De Spaanse cultuur laat zich hier verder ook weer zien, de leraren komen gerust een kwartier te laat en schamen zich daar niet voor.

Verder is de faculteit (vergeleken met NL) niet heel spectaculair mooi en de gehele campus ligt echt op een heuvel (wat wel weer een mooi uitzicht geeft). Ik hoor jullie al denken, oh lekker elke dag naar school lopen, goede training.. Nou ik heb toch maar een buskaart gekocht, want anderhalf uur per dag gaan lopen (steile bult op en af) zagen wij niet zo zitten. Nou dit was het voor nu dan even, het is veel door elkaar en al, maarja er gebeurt genoeg en hé het is mijn eerste blog dus ik heb nog veel te leren!

¡Adiós!

Malú

• 20 Februari 2014 - 11:09

Suus:

Heey Malou, fijn dat het zo goed gaat!! Geniet er maar van!!

Gr Arie, Suus (Sanne) Maud, Kas en Daan.

• 20 Februari 2014 - 11:16

José :

Hoi Malou
    Kei leuk je verslag en wij vinden t leuk om op de hoogte te blijven van jou avontuur
    Mooi appartementje
    Veel plezier en geniet ervan en een leerzame tijd
    Groetjes Jo & Jose

• 20 Februari 2014 - 12:09

Jo Swaen:

Dag Malou, erg leuk om je belevenissen in Granada te kunnen volgen. Wens je alle succes daar!.

• 20 Februari 2014 - 12:43

Claudia:

Ah leuk koetje!! Gaat helemaal goed komem met jullie.
    ik wacht alweer op je volgend verslag;)
    Knuffel uit millus

• 20 Februari 2014 - 13:10

Ilse Verduyn:

Hey Malou,
    Gezellig weer een reisverslag!!!!
    Wat fijn dat jullie je stekkie hebben gevonden!
    Genoeg te doen studeren, cultuur snuiven en feesten.
    Gelukkig is het voorjaar in zicht en hoeven jullie niet zo lang in de kou te verblijven.
    Ik hoop dat je verslagjes blijft schrijven, ik vond het super leuk om te lezen toen Claidia en Anne schreven vanuit Surimane.
    Malou veel succes met je studie en vooral wens ik je een geweldige ervaring toe.....
    En heeeeeel veel plezier natuurljk
    X de Verduyntjes

• 20 Februari 2014 - 13:21

Ferdinanda:

Ha malou wat een verhaal mooi om te lezen geniet ervan
    Maar zo te lezen komt dat helemaal goed
    Gr. Tante Ferdinanda

• 20 Februari 2014 - 14:44

Ellen:

Ooooh ,Malu (mooie naam) Super daar, het mooie weer komt eraan dus geen verwarming nodig en de Spaanse taal ook mooi! Geniet van de tijd daar...... groetekens uit Bakel

• 20 Februari 2014 - 16:58

Karin:

hai,

ben benieuwd de carnavals pakskes zitten in mijn koffertje, plus de rest :-)
    tot morgen skatje en dan kunne we jullie ms ook naar de uni brengen mi den auto of is da un te steile helling??, hahahahahahahaha,xx

• 20 Februari 2014 - 18:10

Fam Vd Heuvel:

Hey Malou, ziet er allemaal goed uit! Geniet ervan! Groetjes Wilco, Monique, Jeroen en Niels.

• 20 Februari 2014 - 21:52

Omat Vd Heuvel:

Zojuist heb ik Karin de groeten voor jou meegegeven en jullie samen veel plezier gewenst! Wij blijven je volgen!!

• 21 Februari 2014 - 09:40

Annemie:

Hoi Malou

Mooi om je verhaaltje te lezen.
    Wij wensen jullie heel veel plezier in dat half jaar.
    Voor je t weet is het om.
    En o ja ook nog veel succes met de studie!
    Geniet ervan een belevenis om nooit te vergeten en hou ons op de hoogte
    Groetjes van Joelle, Maikel, Pascalle John en Annemie

De foto's van de knappe Spanjaarden laat je ook wel zien he......

• 21 Februari 2014 - 10:31

Tante Henny:

Hallo Malou, fijn dat je ons laat mee genieten van je Spaanse avontuur! Ik hoop dat je ook snel van de Spaanse zon mag genieten, scheelt weer een berepak! Succes met de studie, fijn weekend gewenst en tot schrijfs weer! Liefs tante henny

• 21 Februari 2014 - 10:36

Gerrie Bouwmans:

Ha malou, wat leuk om je zo te kunnen volgen, fijn dat je nu een plekje gevonden hebt om te wonen en lkkr ondere een dekentje is ook niet verkeerd, maar de zon zal daar wel snel komen, hele fijne tijd toegewenst groetjes van ons allen uit gemert

• 21 Februari 2014 - 18:45

Therese:

Heee Malou !!
    Heel leuk - eerste - reisverslag ! Geniet ervan en heel veel succes met je studie. Maak maar lekker veel uitstapjes daar, nu heb je de kans en is het allemaal dichtbij! Anouk vond dat ook zo leuk om zoveel mogelijk te zien en te doen. Daar krijg je zeker geen spijt van!
    Heel veel groetjes van ons allen, fam Teunissen. xx