Fin de la aventura española - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu Fin de la aventura española - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu

Fin de la aventura española

Door: Malou Bouwmans

Blijf op de hoogte en volg Malou

30 Juni 2014 | Spanje, Granada

Heee allemaal!

Zoals beloofd, nog een laatste blog over mijn avontuur in Granada. Jep, het einde is nu helaas echt in zicht.. Ondanks het feit dat Kaylee en ik de maand juni (en nog een beetje van juli) vooral doorgebracht hebben achter de boeken vanwege de tentamens, hebben we toch nog het een en het ander meegemaakt. Ik bedoel dan natuurlijk de mooie en toch onverwachte WK-wedstrijden en het festival Corpus Cristi.

Wat al heeel lang op de planning stond was de wedstrijd Nederland-Spanje. De hele grap was natuurlijk dat wij, als een van de weinige Nederlanders, in Spanje zaten tijdens deze wedstrijd. Om er nog een schepje bovenop te doen, zijn Kaylee en ik samen met SPAANSE vriendinnen en een Amerikaanse vriendin (die we natuurlijk hadden overgehaald om oranje te dragen) naar de wedstrijd gaan kijken. Wij hadden natuurlijk genoten van de wedstrijd en de doelpuntenregen, terwijl alle Spanjaarden chagrijnig naar ons keken of buitengewoon stil waren… Gelukkig, toen we na de wedstrijd de kroeg indoken, kregen we van de meeste Spanjaarden schouderklopjes, felicitaties en ¡VIVA HOLANDA! Hier in Granada waren ze dus zeker niet dé slechtste verliezers. Wij hadden een mooie avond, genoten van elke minuut en vervolgens met Spanjaarden op de foto die (per ongeluk) een lichtoranje (casual) shirtje aan hadden haha!

Afgelopen weekend zijn we ook gaan kijken naar Nederland-Mexico, dit keer in een kroeg vol met Nederlanders en (jawel) 5 Mexicanen… De kroeg vol met Nederlanders voelde weer echt als de Brabantse kroegjes, ouderwets gezellig! Nou ja, wat zullen we van de wedstrijd zeggen, het beste was zeker voor het laatst bewaard! De hele 2e helft waren de Mexicanen aan het zingen en alle Nederlanders waren gespannen. En op het einde kwam daar nogal verandering in, iedereen was door het dolle heen, WAUW wat was dat mooi! Komend weekend gaan we Nederland zeker weer aanmoedigen en mochten ze weer een ronde verder gaan, dan gaan Kaylee en ik door met aanmoedigen in ons kikkerlandje!!

Verder zijn we 20 juni naar de Feria van Corpus Cristi (een festivalweek in Granada) geweest. Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat ze vieren, maar ik kan je vertellen, het is een MOOI feest haha! Er waren weer processies door de stad en de Feria zelf lag aan de rand van de stad. Het bestond uit een immens grote kermis en tentjes waar volop gegeten, gedronken en gedanst werd. Een mooie party om even uit de tentamenstress te komen…

Ja en waar we voor kwamen, de tentamens! Inmiddels zijn Kaylee en ik er wel achter dat het hier er nogal anders aan toe gaat dan in Nijmegen. In Nederland is alles strikt, punctueel en formeel. Nou in Spanje is het dus totaal andersom. De docenten komen standaard 10 minuten later binnen dan de afgesproken tijd van het tentamen. Daarbij krijgen we 1 uur (soms 1,5 uur max.) voor het tentamen, terwijl in de studiegids staat dat alle tentamens 3 uur duren… Als je dan bedenkt dat je een halfjaar naar deze tentamens toe werkt, is dat best raar. Qua uitslagen wordt het afwachten, aangezien de puntentelling in Spanje heel anders gaat en ik de uitslagen waarschijnlijk pas krijg als ik weer in Nederland ben. Dus, fingers crossed en hopen dat ik het een beetje goed gedaan heb (en nog ga doen)!

Na ons laatste tentamen op 4 juli gaan we het er even goed van nemen. Feestjes staan op het programma en plannen voor een weekendje strand en een citytripje naar Ronda zijn in de maak! Heeerlijk, deze dagen zullen helaas wel zo voorbij gaan en dan zit ik alweer in het vliegtuig richting Nederland. Dan moet ik de tapas, het relaxtje sfeertje en de mooie feestjes hier gaan missen, maar kan ik in ieder geval terug kijken op een mooi half jaar en gelukkig staat er een mooie zomervakantie voor de deur en hoef ik mij in Nederland zeker niet te vervelen!

Nu kan ik écht tegen iedereen zeggen: “Zie je snel en spreek je snel weer!”

Liefs,
Malou

  • 30 Juni 2014 - 21:52

    Monique:

    Hoi Malou,

    Geniet deze laatste dagen en tot gauw! HOUDOE!! Monique

  • 30 Juni 2014 - 23:11

    Han:

    Mooi Malou!! Wij hebben ook zo'n feria meegemaakt. Volgens mij staat t in relatie met stierenvechten. In ronda waren dat weekend ook de enige gevechten van het hele jaar.
    Maar n leuk feestje is dat zeker!

    Geniet nog lekker van je laatste dagen. Als je vrijdag wil bellen of skypen let me know!
    Alle liefs en tot snel,

    X Han

  • 30 Juni 2014 - 23:58

    Joëlle:

    Hee Malou!

    Nog heel veel plezier de laatste tijd en geniet er nog maar even extra van! xx

  • 01 Juli 2014 - 00:00

    Karin:

    Ha skatje

    Veel succes morgen! De laatste Loodjes! En tot volgende week! Xxxxx

  • 01 Juli 2014 - 00:03

    Margriet Vd H.:

    Om te beginnen : succes met je laatste tentamen- loodjes!!
    Daarna : mooie laatste dagen in Spanje toegewenst!!
    Tenslotte : welkom thuis!!
    Liefs,
    Oma en Opa vdH.

  • 01 Juli 2014 - 06:38

    Moniek:

    Leuk verslag! En je klinkt zo enthousiast!!
    Succes nog met de laatste tentamens en niet van de laatste weken!!
    Liefs xxx

  • 01 Juli 2014 - 09:47

    Evelien:

    Hee Malou! Heel veel succes nog met je tentamens en geniet nog van je laatste tijd in Spanje!
    Ik zie je snel weer :)
    Liefs

  • 01 Juli 2014 - 10:44

    Therese:

    Complimenten voor jou prachtige manier van schrijven! Geniet nog van de laatste weken, en veel succes met de tentamens !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Malou

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2210
Totaal aantal bezoekers 5950

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Granada

Landen bezocht: