Sol, visitas y estudiar - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu Sol, visitas y estudiar - Reisverslag uit Granada, Spanje van Malou Bouwmans - WaarBenJij.nu

Sol, visitas y estudiar

Door: Malou Bouwmans

Blijf op de hoogte en volg Malou

06 Juni 2014 | Spanje, Granada

Hee allemaal!

Alweer een maand geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Nu is de maand mei aan de beurt, waarin de ouders van Kaylee en 2 vriendinnen van haar langskwamen, de Champions League finale was en het einde voor ons steeds meer in zicht komt, kortom genoeg reden om nog een blog te schrijven!

Als eerste kwamen de ouders van Kaylee op 7 mei voor een weekje op bezoek in Granada. In deze week hebben we vooral genoten van de vele tapasbarretjes met de nodige pullen sangría en bier en natuurlijk heel veel zon! Verder zijn we ook spontaan een dagje naar Motril gegaan met de bus. Motril is een vrij klein vissersplaatsje, een uur verwijderd van Granada. Hier hebben we het strand en de binnenstad met winkels bezocht en gefrituurde inktvis gegeten (weer iets wat we kunnen afstrepen van de bucketlist haha)! De week vloog om en één dag later na het vertrek van de ouders van Kaylee, kregen we alweer nieuw bezoek in Granada!

Op donderdag 15 mei kwamen twee vriendinnen van Kaylee voor 2 dagen in Granada. Door de vele vertraging die zij waren opgelopen met het vliegtuig zou hun bezoek nog geen 48 uur duren, maar toch hebben we geprobeerd er het beste uit te halen! Bij hun aankomst zijn we vrijwel meteen tapas gaan eten en als toetje een ijsjes gaan halen bij Los Italianos. Deze ijssalon is zó populair in Granada, hij zit aan de hoofdstraat en heeft twee verschillende ingangen in twee verschillende straten, minstens 13 workaholics van medewerkers achter de balie en altijd is de tent stampvol. Hun specialiteit is la tarta. Dat is letterlijk een stukje ijstaart in een hoorntje. Je kunt dan nog kiezen tussen smaken met fruitstukjes of chocoladestukjes, wat écht lekker is! De volgende dag zijn we op z’n Spaans gaan ontbijten in een klein barretje en ben ik aan opdrachten voor school gaan werken (schouderklopje voor Malou) terwijl Kaylee met haar vriendinnen het Albayzin ging bezoeken en in het park ging lunchen. ’s Avonds zijn we naar verscheidene chupeterías (borrelbarretjes; borrels slechts €1,-!!) geweest en zijn we aan de praat geraakt met een stel Amerikanen die op een roadtrip door Europa waren. De volgende dag zijn we eerst gaan rond snuffelen door de Arabische winkelstraatjes van Granada. Daarna zijn Evelien en Merel typische thee en kruiden gaan kopen op de markt als ‘souvenir’ om mee naar Nederland te nemen. Vervolgens zijn we uitgebreid gaan lunchen bij een eettentje waarbij je weer eens kon merken dat het zaterdag was.. Op zaterdag zijn er in Granada altijd wel vrijgezellenfeesten te vinden, niet eens van mensen uit alleen Granada zelf, maar mensen uit Alicante, Sevilla, Murcia, seriously everywhere! Deze mensen zijn vaak aan het zingen (lees: schreeuwen), zijn vaak verkleed en hebben meestal, zoals verwacht, té veel gedronken haha. In Spanje gaat het dan zelfs zó ver, dat mensen het nodig vinden om in z’n onderbroek onderhand z’n biertje te nuttigen en dat feit met iedereen te delen.. Na deze lunch moesten Evelien en Merel al gauw genoeg naar de bus om hun vliegtuig te halen. Alle bezoeken voor de maand mei waren voorbij en raar genoeg was de maand mei ook al in één keer bijna voorbij…

Zoals iedereen natuurlijk wist, vond de Champions League finale 24 mei jl. dit jaar in Portugal tussen twee Spaanse ploegen plaats. Het was dus een gekke huis in Spanje. Overal op straat liepen Real Madrid fans en Atlético fans rond. De sfeer was om te snijden, zeker omdat Atlético na een hele lange voorsprong van 0-1 het in de laatste minuten het toch weggeeft en de verlenging in moet waarin ze vervolgens 4-1 worden afgemat. Overal op straat werd luid gezongen na de overwinning van Real: “Campeones, campeones, olé, olé!” terwijl we ook genoeg teleurstellende en huilende gezichten van Atlético fans hebben gezien…

Verder gaat het Spaanse leventje hier gewoon verder, spontane tapasavondjes en cocktailtjes drinken en vervolgens met mensen aan de praat raken die letterlijk vanuit elke uithoek van de wereld komen, wat écht heel leuk is. Oooh en we hebben laatst een meterpizza besteld bij (hoe typisch) metropizza! De pizzadoos was echt mega en paste net door de deur haha!

Ten slotte, komen de tentamens alweer steeds dichterbij en inmiddels zijn we ook alle projecten aan het afronden. Kaylee en ik hadden laatst een tutorial aangevraagd via de mail omdat we vragen hadden over een project en over de tentamenstof. Toen we eenmaal bij haar kantoor aankwamen op de afgesproken tijd stond er een dikke rij. Bleek een tutorial binnen haar ‘vaste tutorial uren’ voor iedereen toegankelijk te zijn.. Na ANDERHALF UUR gewacht te hebben, konden wij eindelijk naar binnen om vervolgens 5 minuten later (natuurlijk) alweer buiten te staan. Deze week en volgende week hebben we het heel druk met verschillende projecten. Gelukkig hebben we gisteren al twee eindpresentaties gehouden, waar we zelf best tevreden over waren, en blijft er nog één over voor komende woensdag.. En 17 juni hebben we ons eerste Spaanse tentamen op de agenda staan, dus de laatste weekjes worden vooral gevuld met hard studeren om de punten te halen waarvoor we kwamen en vervolgens nog een paar leuke trips naar Sevilla en Ronda te maken..

Jeetje, ik kijk in m’n agenda en zie dat het alweer 6 juni is, over een dikke maand ben ik alweer terug in NL, maar voor nu wish me luck en tot snel! Ik beloof nog voor een laatste update begin juli:)

Liefs,

Malou

• 06 Juni 2014 - 18:55

Karin:

Ha skatje,

Goed bezig! Hier is de zon er ook eindelijk en staan de caravans klaar voor eikelpop en zijn er twee. Bezig met voorbereiding zeskamp , 9zero en eikelpop ofcourse, we zullen jouw en Sanne natuurlijk gruwelijk missen .....we drinken er wel un radlertje op! Ga zo door met studeren en je projecten want je weet de baas zijn centen zijn nie van blik.....:b tot Skypes....ms zondag op eikelpop? Zou wel leuk zijn. Xxxx

• 10 Juni 2014 - 10:21

Gerrie Bouwmans:

Ha malou, wederom een prachtig verhaal, nog een hele fijne tijd daar toegewenst, vele gr en tot ziens

• 23 Juni 2014 - 14:43

Annemie:

Hoi Malou

Leuk om alles weer te lezen
    Succes met de laatste loodjes!
    Groetjes van ons allemaal
    Uit het mooie Mierlo-Hout